![](https://sp353.pl/wp-content/uploads/2022/06/harmonogra-piknik-215x300.jpg)
![](https://sp353.pl/wp-content/uploads/2022/06/harmonogra-piknik-215x300.jpg)
O przyjęcie do klasy terapeutycznej ubiegać mogą się uczniowie klas trzecich szkół podstawowych u których stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) i których rodzice złożą stosowne dokumenty w terminie od 13.06.2022 r. do 20.08.2022 r. w sekretariacie Szkoły Podstawowej nr. 353 im. „Wielkich Odkrywców” w Warszawie.
Interdyscyplinarny Wojewódzki Konkurs o Zdrowiu zakończył się. Wśród nagrodzonych nie zabrakło uczniów naszej szkoły.
Celem konkursu organizowanego przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty jest popularyzacja wiedzy z zakresu higieny, chorób i zdrowia człowieka. Uczniowie przyswoili także wiedzę z zakresu zdrowego trybu życia. Poznali podstawowe pojęcia związane z medycyną. Udział w konkursie miał także na celu zachęcenie uczniów do podejmowania działań prozdrowotnych dla siebie oraz najbliższych. Reprezentanci naszej szkoły już od grudnia przygotowywali się do konkursu. Pięciorgu uczniom z klasy V b, VII a i VII c udało się przejść przez etap szkolny, następnie rejonowy, docierając do etapu wojewódzkiego.
W finale konkursu, który odbył się 10 maja w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie wzięło udział 219 uczniów z województwa mazowieckiego. Stawka była wysoka. Uczniowie mogli uzyskać tytuł finalisty lub laureata. Warto podkreślić, że według regulaminu finalistami zostają wszyscy uczniowie, którzy uzyskali co najmniej 25% punktów. Na tytuł Laureata z kolei mogli liczyć, Ci uczestnicy etapu wojewódzkiego, którzy uzyskali co najmniej 75% punktów.
Serdeczne gratulacje należą się wszystkim uczniom, którzy godnie reprezentowali Naszą Szkołę. Tytuł finalisty uzyskali Alicja Mendyk (kl. V b), Małgosia Małyszko (kl. VII c), Michał Pyła (kl. VII c) oraz Antoni Stawiarski (kl. VII a). Uczennica z klasy VII a – Oliwia Bryk uzyskała najwyższy tytuł – Laureata.
Niewątpliwie uczniowie mają powody do radości, a wiemy że „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat!”.
Płynąca przez Warszawę Wisła, a także tereny nadwiślańskie są niewątpliwie jednym z piękniejszych walorów przyrodniczych miasta.
W ramach realizowanego projektu Skarby Warszawskiej Przyrody klasa VII a wybrała się na zajęcia terenowe. Podczas lekcji uczniowie dowiedzieli się więcej na temat warszawskiej przyrody. Obserwowali faunę – głównie ptaki, szukali śladów bytowania i żerowania. Poznali florę brzegów Wisły. Dowiedzieli się nieco więcej na temat roli jaką odgrywa korytarz ekologiczny dla zwierząt. Zajęcia terenowe przypomniały uczniom, że również w mieście występuje przyroda, która warta jest ochrony!
M. Dobrowolska, P. Pankowski
Regulamin Dzielnicowego Konkursu Cuda ręcznie robione
Załącznik nr 2 – Zgoda na udział w Konkursie Cuda ręcznie robione